Lidské chování: Proč (hlavně) mladší generace tak často opouští svůj domov (i bez vidiny založení rodiny nové)

Zveřejněno: 8. 12. 2014 | Kategorie: Přemýšlení - Thinking | Autor: Lukáš Přibyl, DDV  

Milí čtenáři,

s takovým problémem se nesetkáváme jen u dnešní mládeže, ale i u generace dřívější, se kterou jsem se dostával pravidelně do kontaktu já při mých studiích v rámci materialistického vzdělávání. Mladí jsou často natolik nespokojení s životem u svých rodičů (a to i přesto, že rodiče mají prostorný dům či byt), že velice brzy od nich odchází a to dokonce, i když nemají partnera/partnerku. Pak se velice diví, že kolikrát finančně nevychází (nebo ne tak jak by si přáli) a navíc nejednomu závidí jeho lepší životní situaci. 

Jak se na to díváte vy ? Já osobně se jim velice divím, že nevyužívají svých jistot, které zařídili už dříve jejich rodiče.

Dokážu pochopit, když byt či dům u rodičů není dostatečně velký a oni se svým partnerem/partnerkou mají navíc ještě dítě (či dvě) a potřebují tudíž více prostoru. Toto je zcela pochopitelné. Ale ostatní případy, kterých je rovněž požehnaně, už tak pochopitelné nejsou.

Ne nadarmo se totiž říkávalo a stále mnohdy říkává, že "v jednotě je síla". Ano je pochopitelné, že když budete rozdělení, budete mít menší možnosti (nejen) z hlediska svých financí. To ostatně platí téměř o čemkoliv. 

Podle mého názoru za výše uvedené může především fakt, že mnoho (především) mladších si neváží toho, co už mají. Považují to za samozřejmost a nechtějí být ani trochu za něco vděční. Jenomže v životě je potřeba být alespoň trochu za něco vděčný. 

Já sám se alespoň ve většině případů řídím podle výše uvedeného - "v jednotě je síla" - a na rozdíl od ostatních získané věci nepovažuji automaticky za samozřejmost. Spousty věcí si velice vážím (i když je jasné, že ne úplně všech). 

Jak jste na tom Vy ?

Máte nějaké otázky či připomínky ? Není problém. Níže u tohoto článku nebo v >>> Chatovací místnosti těchto stránek se můžete vyjádřit:

4 komentáře:

  1. Třeba v mém případě to bylo proto, že jsem si řekl, že jsem naše finančně vysával už dost a je potřeba, abych se osamostatnil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že ve většině případů lidí se nejednalo o finanční "vysávání" svých rodičů, ale z důvodů, které jsem uvedl v článku výše.

      Vymazat
    2. Spíš člověk, který zůstává u rodičů není normální. Je to proti přírodě. Takový člověk není schopen přežít mimo ochranné křídla maminky.

      Vymazat
  2. Nechtěla bych žít celý život u rodičů a ani bych nechtěla celý život bydlet se svými dětmi. A jak jsi na tom Ty?

    OdpovědětVymazat