"Diplomatické" lži, trapnosti ve společnosti a já

20. 4. 2015 v 16:44 | Kategorie: Přemýšlení | Autor: Lukáš Přibyl

Milí čtenáři,

začněme mým názorem založeným na (více jak) patnáctiletém (řekněme) průzkumu společnosti. Z toho vyplývá mimojiné i to, že většina lidí se skrývá za své "úctyhodné" profese, akademické tituly, za své kontakty s vlivnými lidmi či institucemi, úřady a obchodními společnostmi. Dále pak za svou "dokonale zahranou" společenskou roli, schovávají se rovněž za zdvořilé úsměvy a diplomatické (často nic neříkající) diskuze. Schovávají se za své dokonalosti se blížící vzezření inspirované předními módními časopisy, za falešnou morálku, kterou lidem od narození vštěpuje rodina a celá falešná společnost. A to je mi silně "proti srsti".

Tak trochu mě někdy rozesmívá, když poslouchám jisté lidi, kteří se snaží vypadat, jako že většina věcí jde "mimo ně" a pak při jiné části diskuze o nějakou dobu později se dovídám, že ten  člověk musí mít nemalé množství kontaktů - protože jinak by se k tak citlivým informacím neměl šanci dostat. Takoví lidé budou samozřejmě dále "mlžit" a tvrdit, že o ničem nic neví. Ale jen do té doby, než se opět při jiné příležitosti prořeknou. Nikdo z nich není dokonalý a tudíž je jen otázkou času než se opět prořeknou a následně zas ztrapní. 

Třeba já jsem úplně jiný než jak jsou výše uvedení. Já si totiž na nic nehraji, ba co víc, ani nemusím hrát. Navíc říkávám, že buď mě berete takového jaký jsem nebo mě nezajímáte. Letitá životní praxe ukazuje, že se mám lépe než ti,  kteří si na něco hrají (což je možná ta větší část lidské společnosti). 

Z výše uvedeného je jisté, že většina lidí není připravena na skutečnou svobodu (demokracii chcete-li), nejsou s to přijmout to nejdůležitější - a tím je - pravda (a to se všemi jejími důsledky). 

S pozdravem,

Autor

3 komentáře:

  1. Skvěle napsané. Taky si na nic nehraju a myslím, že se mi žije líp. Jsem šťastná. ty přetvařující se, jak mohu pozorovat, nikoliv...

    OdpovědětVymazat
  2. Mám svých starostí dost a tak neřeším to, jak se kdo staví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naneštěstí jsou často v životě situace, kdy nezáleží na tom, kolik máte starostí a jak jste vytížení... jsou prostě situace, kdy se Vám takoví lidé dostanou do blízkosti i tak. Ať chcete či nikoliv, prostě nakonec tu situaci poznáte stejně.

      Vymazat